TIPS: LUFTFUKTIGHET

Det enda som på riktigt avgör om mitt hår håller sig stylat eller inte är luftfuktigheten. Det spelar ingen roll hur mycket stylingprodukter jag använder, om luftfuktigheten är över 70% så kommer mitt hår reverse och bli mjukt och fluffigt (jättefint men inte så kul om man spenderar 2 timmar på att föna och platta det) på 10 sekunder efter att jag går utomhus. Därför kollar jag alltid vad luftfuktigheten kommer att vara de kommande dagarna om jag planerar att styla håret rakt. Enstaka regn en i övrigt "torr" dag är faktiskt inte alltid det som pajar håret utan snarare vattnet i luften.
 
Om du ändå har stylat håret och det är fuktigt ute är silikon (silikondroppar eller spray) det enda som hjälper. Det och Flexi Rods eller Perm Rods så fort jag kommer innanför dörren igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0