OLAPLEX PÅ AFROHÅR

Som jag nämnde för några veckor sedan har jag testat Olaplex-behandlingen på mitt hår. Det finns inga mirakelkurer förutom saxen på skadade hårfibrer men Olaplex ska enligt vad jag hört vara det näst bästa.
 
På Olaplex egen hemsida skriver de kort och gott att Olaplex är en patenterad molekyl som reparear svavelbindningarna i hårstrået. Olaplex användes till en början främst under färg- och blekningsbehandlingar för att stärsta och reparera håret efter behandlingen. Men nu erbjuder flera frisörsalonger behandlingen som fristående, priset är runt 1000 kr inklusive styling.
Behandlingen erbjuds bara på salong (alla versioner ni ser på Amazon är fejk köp ej!). Nummer 3 kan dock köpas för hemmabruk.
 
Igår tvättade jag håret för första gången sedan behandlingen. Det jag märkte var att aningen mindre hår gick a vid kamning på blött hår. Lovar att skriva mer om mina intryck allt eftersom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hello!!! Har en afrikansk mamma på 45 år som inte riktigt kan någonting om hur man tar hand om hår och speciellt sitt eget, hennes hår har blivit lite tunnare nu med åren men det är fortfarande hår överallt och i tillräckligt bra mängd(for now) det jag undrar som hennes son är, skulle olaplex behandlingen funka för att stärka hennes hår och få det att växa mer/få det att bli tjockare? Jag vill se henne glad så jag kan betala för allt som funkar. Jag hade tänkt köpa en håranalys också för att se specifikt om det är något med kosten hon också saknar, skulle du säga att det är värt att göra? Förlåt för novellen och jag skulle vara EXTREMT glad för svar!!

2018-01-27 @ 03:17:57
Postat av: Anonym

Hej det var jag som skrev meddelandet innan, jag skulle uppskatta ett svar jättemycket🙏🏾

2018-02-05 @ 00:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0