PROCORTEXX

 
En behandling jag testade för några månader sedan är Procortexx från Grazette. På Grazettes hemsida står detta:

ProCortexx skapar nya bindningar i hårstråt, stärker befintliga och adderar elasticitet, styrka samt värmeskydd. Effekten blir ett glansigt, lättkammat och motståndskraftigt hår.

Niosome Strengthening System är det innovativa leveranssystem som möjliggör att produkternas näringsämnen når djupt in hårets kärna, cortex, vilket effektivt ökar hårets kvalité och håller det återfuktat under påfrestande behandlingar.

Produkterna används i ett smidigt 3-stegssystem. Steg 1 Constructor + 2 Definer på salong och steg 3 Protecor för hemmabruk. Tack vare direktverkande molekyler kan frisören använda samma dosering, vätestyrka och verkningstid som vanligt. Det gör ProCortexx till en enkel och garanterat lyckad behandling.

Aktiva ingredienser:
NIOSOME STRENGTHENING SYSTEM – Levererar näring, antioxidanter och skydd.
Med effektfulla naturliga komponenter från noni, magnolia och quercetin.
AMINO ACID COCKTAIL – Tillskott av hårets naturliga byggstenar med stärkande effekt.
Innehåller bl.a. cystein som skapar bindningar, reparerar och håller håret återfuktat under
en kemisk process.
VÄRMESKYDD – Extremt högt värmeskydd som reducerar skador på håret, reparerar samt
förenklar allt arbete med fön/stylingverktyg.


Min erfarenhet av Procortexx var faktiskt väldigt positiv. Jag upplevde definitivt att mitt texlaxade hår kändes starkare, fylligare och mer motsståndskraftigt. 
 
Jag skulle faktiskt rekommendera behandlingen för de som transition, för att återföra viss styrka till de raka längderna. Jag vet inte hur helt naturligt hår rekommenderar på behandlingen men denna typ av behandlingar brukar inte vara nödvändiga på ett icke-kemiskt behandlat hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0