POROSITET DEL 3: HUR DU ÅTERFUKTAR HIGH POROSITY HAIR OCH MIN POROSITET

Vattentestet jag nämnde i det förra inlägget visade att mitt hår är LOW i porositet. Jag har testat mitt naturliga, rakpermanentade OCH texlaxade hår och allt reagerar likadant. Faktum är att inget av håret sjönk till botten ens efter flera timmar i vattnet, och inte ens när jag för skojs skull tryckte ner det. 
 
Som jag nämnde i det tidigare inlägget är testet inte vetenskapligt, men det Kan ge dig en bra indikation på vilka produkter du bör använda och sedan får du testa dig fram genom trial and error.
 
OM testet stämmer så behöver jag lägga mycket energi på att se till att mitt hår verkligen återfuktas, lyckas jag med detta borde mitt hår förbli återfuktat i flera dagar. 
 
Jag ska även (som jag märkt sedan länge) undvika protein. Mitt hår gillar inte protein varken i balsam eller som inpackning. Den enda proteinen det klarar är Coconut-olja men då endast som pre-poo behandling.
 
Shea Moisture har en Low Porosity kollektion om man vill slippa skräddarsy en regimen och tänka på ingredienser:
 
BAOBAB TEA TREE OILS LOW POROSITT SPEARMINT EXTRACT & CLARY SAGE
 

Kommentarer
Postat av: Efi

Hej, jag har en fråga. Dessa Low porosity från Shea Moisture, vart kan man köpa dem? Har varit inne på brittiska sidor, men de har inte dessa, utan jag hittar bara dessa på amerikanska sidor. Men frågan är då hur mkt det kan kosta med tull. Med vänlig hälsning, Efi

2017-10-15 @ 18:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0