Behandlingen

 
Vart en mild texturizer idag. Eftersom mitt hår är tidigare färgat insisterade frisören på att använda den mildaste krämen de hade, satt håret inte skulle ta skada och jag har inte märkt något slitage på m itt hår till följd av behandlingen! Jag är verkligen jätteglad över resultatet vilket ger mig tid att tänka på annat istället för att sitta och kamma håret flera timmar per vecka. Håret är fortfarande lockigt men lockarna är något utdragna... Jag har haft håret flätat sedan behandlingen så jag har ännu ingen bild på det lockiga resultatet, men såhär såg håret ut direkt efter behandlingen
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Vill tacka dig för alla fantastiska tips och inspiration!

2013-02-11 @ 22:38:09
Postat av: Joy

Hejsan,
Jag har en fråga ang. Att spara ut till mitt afro från rakpermanent.
Hoppas att du kan hjälpa mig att besvar lite frågor :)

1. Mitt hår är lite längre än till nyckelbenen, hur lång tid tror du det tar för mig att spara ut?
2. Har du några förslag på återfuktnkngs produkter som är bra?
3. Att fläta sitt hår eller sy in hela håret med löshår, sliter det på mitt hår? Eller kommer mitt hår
Växa snabbare?
4. Har du några allmänna tips eller frisyrer som är bra under min "transformation"

Jätte tacksam för svar! :)

2013-04-14 @ 21:17:27
Postat av: anonymous

Det verkar som denna brud har slutat blogga helt!
Hon har inte skrivit något nytt sen typ oktober - november!
Men kan svara på dina frågor istället :)

Det kommer ta ungefär 1-3 år (eller längre) om du tänker på längd och så då jag har gått igenom samma sak kan jag konfirmera det åt dig! men annars tar det minst 1 år och då har du en mini afro (jätte cute by the way!)

Här i Sverige är det så svårt att hitta produkter som är anpassat för oss med afro/lockigt hår men jag rekomenderar oljor som oliv olja och kokos olja osv. Du kan även beställa från hemsidor dem jag känner igen är blacknuss hår salong i östermalm i Stockholm!

Det är ett både ja/nej svar för det beror på hur du tar hand om ditt hår medans ditt hår är insytt eller flätat. Mycket viktigt att tänka på är att deep condition ditt hår innan man fixar detta, att du är försiktig med håret under tiden du har det på dig och att du ska vara så försiktig som möjligt när du tar bort din wewae/flätor.

Det som är så himla bra med vårt hår är att den är så mångsidig och du kan fixa nästan vilken frissa du kan komma på. Dock då du har en rakpermanent just nu kan dessa valmöjligheter bli mindre men när du har växt ut det så finns det så kommer dessa valmöjligheter bli lättare att åstadkomma. Men det jag gjorde under min tid var att jag flätade mitt hår efter jag duschat, sovit med det och när jag har vaknat stylat något snyggt. Du kan oftast hitta olika frisyrer att bära på Youtube där hittar du allt!

2013-04-15 @ 20:34:01
Postat av: Nathalie

Hej,
Jag har en fråga ang mitt afro. Vill spara till långt, vårda det på bästa sätt...!
Mitt hår är ungefär i käklinjehöjd lockigt, lite blekt & röd färgat. Ska jobba utomlands i 3mån i sommar ( i KONSTANT SOLSKEN!!! ca 15h om dagen), är LIVRÄDD att mitt hår ska gå av... (Sesongade förra sommaren, mitt hår gick av 5cm!!!) Hoppas att du kan hjälpa mig att besvar lite frågor :)

1. Vad är mest "skonsamt" för mitt hår:
- Att sätta in löshår, med Weaving metoden i hela håret( för att skydda mitt egna från solen m.m), rakpermanenta luggen?
- Att fortsätta använda BM-metoden, använda vårdande produkter, låta det sakta frätas bort i solen?
2. Har du några förslag på återfuktnkngs produkter med UV-skydd som är bra?

Sjukt tacksam för svar! :)

2013-05-16 @ 20:17:36
Postat av: Anna

Om håret är slitet se till att greja så lite som möjligt och hål dig borta från fön och platt tång. Bästa skyddet mot sol och vind är en keps eller en scarf

2013-06-08 @ 20:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0