Plattat hår part 2

Nu har jag haft håret rakt i 1 och en halv vecka, känns som 1 månad. De här bilderna togs efter ca 1 vecka och jag tänkte visa hur det såg ut då. Det är fortfarande rakt, men inte särskilt sleek eller shiny som många gillar, mer kinky-straight som det kallas. Jag har inte heller kammat håret eftersom mitt hår inte tål torr-kamning. De första två nätterna var jag duktig och wrapade håret runt hela huvudet och sov med silkesscarf, men sedan har jag slarvat och bara sovit med ponytail (därav de otroligt irriterande tofs-vecken) och bandana för att skydda babyhåren.

Jag trivs bra med hur det ser ut, hade det varit kortare hade jag antagligen plattat det oftare så det skulle matcha löshåret. Men jag älskar faktiskt den här längden, tycker den är helt lagom.

   

Love your curls and kinks!

Trackback
RSS 2.0