Den som väntar på något gott!

Alla ni som känner att ni har riktigt slitet hår och som är i behov av en dunder-behandling, håll er uppdaterade och glöm inte att kika in på bloggen med jämna mellanrum. Inom kort kommer jag nämligen att ha riktigt goda nyheter för en av er! :)

Mer info inom kort....

Jag har även tillslut bestämt mig för att färga mitt hår! Har velat göra detta länge, har gjort det förut men har haft min naturliga hårfärg i två år nu. Detta kommer innebära att jag naturligtvis tar ett steg ifrån 100 % naturligt obehandlat hår (det finns inget naturligt med att färga håret hehe, använder ju inte henna) och kommer därför att vid behov göra mer protein behandlingar än jag behövt göra nu. Naturlig hårVÅRD är dock någonting jag tycker är viktigt och komemr fortsätta med.

För mig är det viktigaste att visa för unga svarta tjejer att deras naturliga TEXTURE är vacker, och att man inte behöver rakpermanenta håret för att det ska vara fint, sen är det inget fel med att switch it up då och då med plattning, löshår osv.

MEN, ni som är på väg mot naturligt hår, alltså ni som transition så är det INGEN bra idé att färga/ platta håret eftersom att håret redan är väldigt stressat. När allt hår är naturligt och en längd som man är nöjd med, det är då man kan börja göra mer med sitt hår om man nu tycker det är värt det. Ni som har ofärgat naturligt hår kan dra nytta av alla mina tidigare tips och råd, jag kommer även fortsätta att ge er tips och råd om allmän afrohårvård, sedan kommer jag att göra en ny kategori för oss naturals med färgat hår, hur man underhåller färgen och stärker håret efter blekning osv.

ÅH IM SO EXITED!



Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: bello

heej vännen, hoppas alla är bra med dig!

Jag behöver verkligen din hjälp.. Det är så här jag är från ethiopien och har ett stort och jätte tjockt afro. Men när jag använder plattång så är det som fortfarande stort.

Jag brukar ofta fläta mitt hår eller ha weaving, men just nu känner jag att jag bara ska mitt afro hår ett tag. Du skulle vara guld värd om du kunde tipsa mig om hur jag ska fixa det och några olika frisyrer! take care <3

2012-04-01 @ 10:29:14
Postat av: Hanna

Har varit inne på din blogg ett flertal gånger och är imponerad av att du är en av de få svarta tjejer i Sverige som har så mycket kunskap om hårvård. Jag har precis börjat men hair journey.



Lycka till med att färga håret men skulle själv inte rekommendera det. Önskar att mitt varit ofärgat som min dotters afro. Visst håret har nog tagit mer skada av platttången än själva färgningen men tänk på saker som... vad ska du göra när du börjar få utväxt?



Då får du ju fortsätta färga håret för all framtid om du inte vill ha utväxt eller bestämmer dig för att klippa av allt det färgade.



Jag förstår att du säkert tänkt på dessa saker själv, skriver bara till dig eftersom jag själv ångrar att mitt är färgat nu när jag börjat min natural hair journey.



Mitt hår är iaf inte rakpermanentat men jag har fått mer vågiga lockar av antingen platttången eller mycket hårfärg. Så håret har med all säkerhet tagit skada.

2012-04-01 @ 15:14:05
Postat av: Cherry

Håller med Hanna. tänk noga igenom innan du färgar. Om du gillar att platta och föna så är det nog inte så br ide att färga håret permanent. Planerar du att färga mörkare eller bleka håret?

Jag rekommenderar att färga med toning. Det är mest skonsamt och går ju ur håret efter några veckor och du slipper utväxt.



jag blekte mitt hår alledelles vitt en gång. som pinks hår. jag hade bata typ 2 cm långt hår så det var ju lätt att klippa bort när jag inte orkade hålla efter utväxten men det blekta håret blev det aldrig något bra med igen så det åkte av, allt ihop.

2012-04-01 @ 21:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0