Aphrodite Power Pik 3000

Detta är fönen jag köpte, av märket Aphrodite. Den finns på Salong Elisabeth i Stockholm och kostar 550 :- och är helt fantastisk. Den har olika värmelägen och reder verkligen ut håret!

Det enda jag upplevde som negativt var att "piggarna" på själva munstycket var lite nariga, alltså det fanns ojämnheter i plasten som håret fastnade i, så jag var tvungen att fila dem en efter en med en nagelfil så de skulle bli lena och inte skada håret...





Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: Cherry

Hur funkar det med såna piggar jämfört när man rakfönar med vanlig fön? Blir det verkligen lika bra som när man har en borste? Jag tycker det verkar svårt att få det helt rakt och blankt. Men jag har aldrig provat. Brukar själv göra en sk dominikansk föning.

2012-03-05 @ 21:14:44
Postat av: Solange

Hej!

Varför har jag inte hittat den här bloggen tidigare!? Älskar sånt här och det behövs mer i Sverige. Har läst en massa på amerikanksa sidor om natural hair, men många produkter finns inte i Sverige så jag blir bara besviken, lockig.se har jag också sett, men asså mitt hår är inte lockigt, de e superafrokrulligt...



Keep up the good work!

2012-03-05 @ 23:28:33
URL: http://solangeberleen.wordpress.com
Postat av: Admin

Solange: Tusen tack!! Verkligen kul att höra hoppas du stannar :)

Cherry: Jag har ingen aning faktiskt, jag har aldrig testat med någon annan fön än denna. Blankt och rakt vart det ju inte om du ser bilderna utan snarare väldigt utrett med massa volym. Men för mig verkar de enklare att ha kammen redan på fönen än att använda fön OCH borste. Hur som helst var jag tvungen att platta håret för att få det helt rakt

2012-03-06 @ 12:05:52
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/
Postat av: Cherry

OK. Nej, jag brukar föna håret helt rakt med fön + borste. Jag tycker det blir så torrt med plattång samt att det tar så lång tid.



När jag någon gång går till frisören för att fixa håret så fönar de det alltid rakt med fön. tar typ 12 - 15 minuter. Men jag antar att det är va man är van vid, tror att mitt hår skulle trassla in sig i piggarna och bli fluffigt istället för rakt med volym.



Typ på detta sätt:



http://www.youtube.com/watch?v=KpdoCWQB9Ks

2012-03-07 @ 21:23:56
Postat av: Cherry

OK. Nej, jag brukar föna håret helt rakt med fön + borste. Jag tycker det blir så torrt med plattång samt att det tar så lång tid.



När jag någon gång går till frisören för att fixa håret så fönar de det alltid rakt med fön. tar typ 12 - 15 minuter. Men jag antar att det är va man är van vid, tror att mitt hår skulle trassla in sig i piggarna och bli fluffigt istället för rakt med volym.



Typ på detta sätt:



http://www.youtube.com/watch?v=KpdoCWQB9Ks

2012-03-07 @ 21:24:22
Postat av: nicey

På vilken gata ligger Salongen du köpte fönen? Jag försökte leta på google men hitta bara skumma sidor..:S

2012-03-12 @ 16:37:25
Postat av: admin

salong elisabeth surbrunnsgatan! de ligger typ vid hard rock cafe :)

2012-03-27 @ 00:34:37
URL: http://loveyorcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0