Klippning

Klippte håret i förrgår tror jag det var. Hade väldigt mycket single strand knots och tovor i topparna så det var bara att klippa. En dålig weave ger verkligen en kedjereaktion av negativa konsekvenser, det faktum att hon som flätade mitt hår slet ut hälften av det (Salong Elizabeth, sorry u guys men ni är för hårdhänta) hjälpte inte heller. De som flätar hår gör det flera timmar dagligen och struntar oftast i om de sliter på ditt hår. Många kvinnor som flätar håret gör det inte för att skydda sitt eget hår utan bara för att de vill ha långt hår, så om du vill att flätningen ska vara skonsam och beskyddande måste du säga till så hon/han inte drar/kammar för hårt och flätar för tight, tyvärr är det inte alltid så att alla respekterar det ändå.

SSK- Single Strand Knots, hade såna på ca 90 % av mitt hår! På vissa hårstrån har jag flera, dessa kommer automatiskt med superkrulligt/lockigt hår så man ska inte få panik, det är inte alltid jag klipper bort dem men nu kände jag att det var dags att "rensa"


Så här mycket klippte jag..

Ca 4-5 cm dvs nästan all semesterväxt.. aja. Som ni ser är håret rakt som jag klippte, alltså fortfarande gamla raka toppar. Helt sjukt det där känns som jag klippt håret hur mycket som helst senaste halvåret men ändå blir jag inte av med allt rakpermanentat hår!

Håret efter, kändes 1000 ggr bättre


Love your curls and kinks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0