Ojon Super Sleek Hair Straightening System

Ojon har lanserat en ny behandling som heter Super Sleek som gör håret rakare med ungefär samma resultat som en Texturizer (alltså inte bone straight) men ska vara mer skonsam utan Formaldehyde och Lye. Hmm jag är inte särskilt entusiastisk förrän jag sett ingredienslistan men den här behandlingen är redan väldigt hypad bland afro-americans. Den ger alltså lösare lockar (kvinnorna på bilderna har fönat och plattat hår det är inte behandlingen som gör det så rakt om jag fattat det rätt) utan starka kemikalier..

Ojun's produkter är i allmänhet väldigt bra och skonsamma för håret. Vågar man tro på att de funnit något revolutionerande? Too soon to tell, tyvärr kommer produkten inte gå att beställa till Sverige men om någon av er är sugen och planerar en USA trip snart så testa och glöm inte att berätta hur det gick. Önskar verkligen dem som gillar lösare lockar något skonsammare sätt än relaxers..


Untitled from Case on Vimeo.

Såhär står det allmänt om Ojon's produkter på deras hemsida:

"Every day sun, pollution, coloring, harsh chemicals, heat styling, friction from combing, diet, stress and the natural
aging process cause serious damage to your hair making it limp and lackluster, coarse, tangled, dull, difficult to style and
manage.

Now whatever the damage, you can help transform your hair to perfect health with Ojon™ hair treatments formulated with nature's golden elixir. This 500-year-old beauty secret was discovered by Ojon™ founder Denis Simioni in the remote regions of the tropical rainforest in Central America. The velvety-smooth, golden elixir is obtained from the nut of the native Ojon tree and is hand-extracted according to ancient, eco-friendly traditions. In one year, a single Ojon tree yields
less than 8000 nuts, just enough to produce 3 cups of this precious natural ingredient. The purity of this precious oil is what creates its natural affinity for hair.

Whenever pure Ojon™ Oil comes into contact with hair, it helps restore radiance, suppleness, bounce, body, volume and vibrancy to help repair even the most damaged hair."

Produkten kommer börja säljas om några veckor därför hittar jag inga reviews men jag återkommer när jag hittat något :)

Love your curls and kinks!


Kommentarer
Postat av: W

Hej,



Jag har hållit på med rakpermanent väldigt länge. Jag har inte rakpermanentat mitt hår sen sept. Men mitt hår har bryts av runt om vid sidorna. Har hört att jag måste klippa mitt hår ända till mitt utväxt för att allt kommer att falla av annars, kan det stämma? Hur kan jag förebygga mitt hår så att det inte faller av?

2012-02-08 @ 22:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0