Its not easy being natural!

På Natural Hair Communities är det nästan tabu att ventilera sin negativa tankar om sitt naturliga hår, det är är ändå ganska nytt för många om man vill inte vara negativ och skrämma bort andra. Men det är ändå viktigt att poängtera att efter 15 år av rakt hår är det inte hur enkelt som helst att praktiskt och framförallt känslomässigt sett, vänja sig vid sitt naturliga hår. Därför vart jag så glad när en av mina favorit youtubers Taren916 gjorde denna väldigt ärliga video om några av hennes frustrationer med sitt naturliga hår. En av hennes frustrationer som hon ofta nämner är att hennes hår runt ansiktet och uppe på huvudet har mycket lösare lockar än underhåret, och att hon önskar att allt hår hade mindre tightare lockar.. Det där kan jag verkligen relatera till, som sagt har jag ca 3 olika typer av lockar på mitt huvud...

Även fast jag tycker att hon tar sitt hår på liiiiite för stort allvar (vem tvättar håret 3 gånger på en dag!?) så är det ändå viktigt att veta att being natural inte alltid är en dans på rosor, ibland blir man frustrerad, precis som med allt annat här i livet :)

 

Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: Angela

Verkligen inte! Har just börjat och mitt hår är så freakin' trorrt. Måste skaffa håroljor etc. Men det är ganska kul! Och jag är glad att mitt hår växy 1 decimeter sen förra året! Måste bara behålla längden och försöka vara försiktigt och inte få det att gå av. Bra inlägg!

Svar: Tack så mycket! Har nog sett din blog förutom men inte kommit på vad den hette. I'm sure. Jag gillar den! :D

2012-02-13 @ 22:46:58
URL: http://angeelas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0