Hårföns-shopping

Idag skulle jag handla en hårfön var det tänkt. Men varje affär och salong jag gick in i för att fråga efter en vanlig hårfön med bredtandad-kam munstycke fick jag det här i bemötande:



Jätte märklig attityd och kundbemötande, dem verkade inte förstå vad det var och tyckte jag var konstig som frågade något sånt. I salongen på Åhlens sa de nej något sånt finns inte utan man använder diffuser om man har frissigt hår, jag försökte då återigen förklara att kammunstycket används när man fönar afrohår för en rakare och utredd effekt, då tittade butiksbiträdet på mig med en nästan äcklad min. HAHA whats up with that? Fattar noll..

Om en kund kommer in på mitt jobb och förklarar något för MIG inom MITT yrkesområde som jag inte ens vet är det sista jag kommer göra att ge denne attityd, skulle snarare skämmas lite...

Aja, no big deal, oengagerad butikspersonal är väl inte direkt någon nyhet haha. Det var i alla fall en sådan här jag försökte få tag på, ville helst undvika att köpa den på nätet så som tur är har jag hittat två afrosalongen som säljer sådana.



Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Vet du en hemsida som skickar varor internationellt. Jag menar jag vill ha kinky curly knot today och giovanni smooth as silk??



Svara snarast!

2012-02-27 @ 21:33:22
Postat av: Anonym

vet att du ville ha svar från ägaren, men kan bara tipsa om en hemsida: bekkas.se de säljer giovanni smooth as silk. annars finns iherb.com

2012-03-01 @ 02:13:44
Postat av: Admin

som kommentaren ovan säger så finns iHerb. De är super bra, amerikansk hemsida men du får produkterna inom en vecka och det är billigt också! de har tyvärr inte KC men de kan köpas på Brittish Curlies (http://www.britishcurlies.co.uk/) Lycka till!

2012-03-01 @ 19:57:40
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/
Postat av: terese

Vart kan man köpa denna fön/munstycke nånstans?

2012-03-03 @ 08:10:15
Postat av: virginia

Jag undrar precis det Terese. Bra blog, men jag hade gillat så att läsa tips om vad man hitta saker du har här. Smile!

2012-03-04 @ 23:21:16
Postat av: Helena

Hej!
Min dotter letar efter en sån kam till hårfön!
Var hittade du den?
Tacksam för svar!

mvh/
Helena

2015-01-21 @ 13:41:41
Postat av: Anna

Hej!

Söker också efter en sådan munstycke. Vilka är dessa afrobutiker som säljer de?
Tack på förhand!

Vänliga hälsningar,
Anna

2015-05-17 @ 00:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0