Tvätt-tips


När jag sektionstvättar mitt hår brukar jag använda en gammal applikationsflaska med lång pip eftersom att jag på så sätt kan applicera schampot i rötterna utan att förstöra mina twists. Jag fyller flaskan till hälften med vatten och hälften schampo, på så sätt drygar jag dels ut produkten och den blir enklare att jobba med eftersom schampo ibland är lite för tjockt. Sån här flaska går att köpa på vissa frisörnätbutiker annars kan bara bara köpa hårfärg billigt på typ ÖoB så får man med en flaska, glöm inte att diska den noggrant bara! Det är även en mindre version av en sådan här flaska som jag använder för Ricinoljan, vill inte ha den i hela håret utan bara rötterna och då underlättar flaskan det..

Love your curls and kinks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0