Arganolja/ Maroccan Oil

En mini-review på Arganolja, köpte helt ren kallpressad Arganolja från Crearome och betalade ca 90 kr för 30 ml.. Måste faktiskt säga att jag inte blev mer imponerad av denna "mirakelolja" än jag blir av min Olivolja eller Kokosnötsolja.. Har testat den på både vått och torrt hår och den låser in fukten i håret lika bra som de andra oljorna varken sämre eller bättre.

Så känns den bättre? Nej. Är den bättre? Kanske, den har högre E-vitaminhalt än många andra oljor vilket naturligtvis är bra och det underskattar jag inte. Jag har för övrigt hört att den gör större mirakel för huden än håret, om man har problem med akne och ärr tex. Aja, ska såklart använda upp den flaska jag köpt så får se om jag blir mer imponerad..

Juste! Ett stor minus, LUKTEN!! Den luktar getavföring, kommer ni ihåg hur det alltid luktade på Skansen? Exakt så. Det är verkligen illa för oljan kan alltså inte användas strax innan en utekväll. Visst lukten avtar efter en timma eller så men det känns inte särskilt kul att gå ut och lukta djuravföring så jag använder den bara när jag ska vara hemma hela dagen.



Love your curls and kinks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0