05/04/12

Vill tacka er för er feedback ang att jag ska färga mitt hår, några av er var oroade att jag skulle slita på mitt hår för mycket. Naturligtvis sliter färgning på håret, men jag är vid en punkt då jag känner att jag nått mitt hårmål (att nå BSL) så nu känner jag att det är dags att experimentera lite, dvs ny hårfärg! Jag har haft sån fokus och disciplin de senaste 2 åren när det gäller hår, har inte gjort någonting som överhuvudtaget skulle slita på håret, men nu måste jag leva lite, ta lite risker haha! Om håret går av så är det inte hela världen för mig, då börjar jag bara om! Till skillnad från 2 år sedan så vet jag nu hur jag ska ta hand om mitt hår för att växa det långt och starkt så jag skulle bara se det som en ny rolig utmaning att börja om.

Det är inte så att jag ska bleka/avfärga mitt hår. Eftersom att jag har min naturliga hårfärg behöver jag endast ljusarefärga håret, alltså färga det blont för att ljusa upp det några steg, som sagt det sliter också, men det slitaget går inte att jämföra med tex blekning.

För att i alla fall undvika att håret går av kommer jag regelbundet att göra Proteinbehandlingar eftersom färgning skalar bort ett lager protein från hårstrået. Jag har en tid hos Blacknuss hair N' Care i Stockholm där jag färgat håret tidigare, jag kommer även att göra en av deras proetinbehandlingar efter färgningen så jag är inte alls särskilt oroad :)

Tidigare jag gjorde ljust hår hade jag rakpermanentat håret, avfärgat det från kolsvart färg OCH färgat och det gick inte av. Nu har jag helt naturligt hår och ska som sagt endast ljusarefärga so i should be fine :)


Love your curls and kinks!
Trackback
RSS 2.0