Wash and go

Hela sommaren har min min hårrutin varit att Wash And Go, alltså tvätta håret, kamma och sen bara gå. Det funkade under sommaren för det var varmt ute så håret torkade snabbt, MEN det är inte en bra stil om man har shrinkage-problem, då är det bättre om håret torkar i ett utdraget tillstånd. Sen så får jag så otroligt mycket knots och snarls av Wash and go's att det slutar med att jag får slita eller klippa bort dem.

Så från och med nu kommer jag tvätta håret i lugn och ro på min lediga dag, kamma det ordentligt och sen låta håret torka i en protective hairstyle antingen twists eller flätor, och inte heller ha håret utsläppt så mycket.. Ska göra detta hela September och Oktober, sen i November tänker jag äntingen göra rastas, cornrows eller weava håret över julen :)



Love your curls and kinks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0