Tofsar

Jag har märkt att mitt val av tofsar påverkar mitt hårs hälsa oerhört mycket. Förut när jag använde vanliga tofsar gick alltid mitt hår av på samma ställen, där tofsarna satt. Vanliga tofsar är för hårda och metallgrejen skaver på håret därför har jag kastat bort alla sådana och köpt stora mjuka tofsar. Nu har jag lyckats slarva bort de tofsarna så jag kan inte fota dem, men de finns på Glitter och kostar mellan 20-40 kronor styck, låter dyrt men man behöver ju bara typ 5 stycken (om man då inte slarvar bort dem hela tiden som jag gör).

Här är i alla fall de dåliga tofsarna, de är för smala, för hårda och de skaver sönder ditt ömtåliga hår



En sak man ALDRIG heller ska göra är att jag tag i sin ponytail, hälften av håret i varje hand och dra i det som ett wish-bone som många gör när de vill "tighta" till sin uppsättning, jag kan nästan höra hur håret bryts när folk gör så.

Här är en bild på hur jag brukar ha håret uppsatt när jag tex jobbar, där kan ni se tofsen också. Den är väldigt stor, ungefär som när jag bildar en cirkel med tummarna och pekfingrarna och jag virar den INTE runt håret flera gånger utan jag sätter den runt håret som den är och den "fästs" gå grung av hårets volym. På så sätt undviker jag en alltför tight uppsättning som ofta leder till breakage



Haha de tär inte lätt att ta bild bakifrån



Love your curls and kinks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0