Produkt-tips till er som letar hel linje!

Har upptäckt en produktlinje som jag verkligen vill testa, denna gång från The Body Shop. Har läst om deras hårvårdsprodukter förut men av någon anledning har jag inte känns mig så intresserad av Body Shop, trodde inte att dom gjorde hårvårdsprodukter 'på allvar', men efter att jag kollade ingredienserna på dessa produkter så blir jag sugen på att testa

Schampot  heter Rainforest Moisture Shampoo och innehåller inga sulfater utan rengör håret skonsamt och innehåller naturliga oljor

Ingredienser: Aqua (vatten) (lösningsmedel/spädningsmedel), Sucrose (socker)(mjukgörande medel), Disodium Cocoyl Glutamate (ytbehandlande medel av kokosolja), Lauryl Betaine (laurylbetain) (ytbehandlande medel), Laureth-5 Carboxylic Acid (ytbehandlande medel-rengörande medel), Mel (honung) (naturlig tillsats), PEG-55 Propylene Glycol Oleate (ytbehandlande medel), Propylene Glycol (propylenglykol) (fuktbindare), Sodium Chloride (natriumklorid) (konsistensgivare), Glycerin (fuktbindare), Parfum (doftämne), Polyglyceryl-4 Caprate (mjukgörande medel), Sodium Benzoate (natriumbensoat) (konserveringmsedel), Sucrose Laurate (mjukgörande medel), Isopropyl Alcohol (lösningsmedel), Polyquaternium-6 (mjukgörande medel), Salicylic Acid (salicylsyra) (konserveringsmedel/mjukgörande medel), Citric Acid (citronsyra) (pH-justerare), Schinziophyton Rautanenii Kernel Oil (mankettifröolja) (mjukgörande medel), Pentaclethra Macroloba Seed Oil (pracaxiolja) (mjukgörande medel), Sodium Hydroxide (natriumhydroxid) (pH-justerare), Tocopherol (tokoferol) (antioxidant).

Balsamet heter Rainforest Moisture Hair Conditioner och innehåller inga silikoner, parabener, färgämnen eller polyquaternier! Detta måste jag testa, kanske slår mitt TRESemme Naturals. WOW okey lets not get carried away var jag tvungen att säga till mig själv nu men måste verkligen testa.

Här är ingredienserna: Aqua (vatten) (lösningsmedel/spädningsmedel), Cetearyl Alcohol (cetearylalkohol) (emulgeringsmedel), Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (antistatiskt ämne), Cocos Nucifera Oil (kokosnötsolja) (mjukgörande medel), Orbignya Oleifera Seed Oil (babassuolja) (mjukgörande medel), Citric Acid (citronsyra) (pH-justerare), Cetyl Esters (cetylestrar) (mjukgörande medel), Sodium Benzoate (natriumbensoat) (konserveringsmedel), Parfum (doftämne), Hydroxypropyl Guar (emulsionsstabiliserare, konsistensgivande medel), Schinziophyton Rautanenii Kernel Oil (mankettiolja) (mjukgörande medel), Salicylic Acid (salicylsyra) (konserveringsmedel/mjukgörande medel), Mel (honung) (naturlig tillsats), Pentaclethra Macroloba Seed Oil (pracaxiolja) (mjukgörande medel), Tocopherol (tokoferol) (antioxidant).



Inpackningen heter Rainforest Moisture Hair Butter heter den och innehåller inte heller silikoner, parabener, färgämnen eller polyquaternier.. verkar för bra för att vara sant! Om det är så att någon av er letar efter en inpackning så kanske det här kan vara något. Tyvärr har jag
precis köpt en inpackning (en rätt fattig också för den delen, av ingrediensförteckningen att döma i alla fall), men jag sätter den här på min lista av produkter jag ska köpa när alla mina är slut :)

Ingredienser: Aqua (vatten) (lösningsmedel/spädningsmedel), Cetearyl Alcohol (cetearylalkohol) (emulgeringsmedel), Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (antistatiskt medel), Olea Europaea Fruit Oil (olivolja) (mjukgörande medel), Parfum (doftämne), Phenoxyethanol (fenoxietanol) (konserveringsmedel), Cetyl Esters (cetylestrar) (mjukgörande medel), Glycerin (fuktbindare), Schinziophyton Rautanenii Kernel Oil (mankettiolja) (mjukgörande medel), Benzoic Acid (bensoesyra) (konserveringsmedel), Caprylyl Glycol (mjukgörande medel), Salicylic Acid (salicylsyra) (konserveringsmedel/mjukgörande medel), Trisodium Ethylenediamine Disuccinate (gelébildande medel), Mel (honung) (naturlig tillsats), Pentaclethra Macroloba Seed Oil (pracaxiolja) (mjukgörande medel), Sodium Benzoate (natriumbensoat) (konserveringsmedel), Tocopherol (tokoferol) (antioxidant).

En superbra youtube product-review video av hela linjen kan ni se HÄR

Love your curls and kinks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0