Nya produkter

Äntligen har min älskade Coconut Oil kommit tillbaks till Taj Mahal, dom har varit riktigt sega på att ta in den sedan den tog slut. Har även varit i behov av en ny inpackning då min Organics Hair Mayonnaise (som tyvärr innehåller Dimethicone) tagit slut. Har tänkt beställa en burk JessiCurl Weekly Deep Conditioning Treatment som jag hört så mycket gott om, men jag hatar att behöva beställa produkter på nätet så det får vänta.

Idag fick det i alla fall bli L'Oreal ElVitals Nutrition & Shimmer Inpackning. Shimmer (glans) är inget superviktigt för mig men det här var en av få silikonfria inpackningar som jag kunde hitta på Ica maxi få det fick bli den.



Parachutes Coconut Oil är 100 % Pure, och mitt hår (och hud!) älskar den! Kom bara ihåg att Coconut Oil innehåller rätt mycket protein, som kan ha en tendens att göra håret hårt/stelt. Protein stärker ju håret men i överflöd blir det som sagt hårt, så det är viktigt att använda en superfuktgivande produkt antingen före eller efter (efter kommer inte så mycket att absorberas eftersom oljan 'stänger' håret men om produkten bara är i syfte att balansera oljan så spelar det ingen större roll).

Inpckningen är för slingat hår och det har jag inte haha men jag tror inte det spelar någon roll, innebär nog bara att den är avsedd för skadat hår. Ingredienser, skriver ut de första 6: Aqua, Cetearyl Alcohol, Palm Oil, Behentrimomium Chloride, 5 olika färgämnen/ Titanium Dioxide, Stearamidopropyl dimethylamine

Love your curls and kinks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0