Hårtvätt

Hade min bästa detangling-session någonsin nyss!! Jag har verkligen lärt mig vad mitt hår gillar och hur jag ska hantera det. Tyvärr tog jag inte så många bilder men jag ska försöka förklara exakt vad jag gjorde.

Förra veckan vid hårtvätten så twistade jag mitt hår, hade håret sedan i twists i 3 dagar och släppte sedan ut dem i fredags och har haft det utsläppt sedan dess.Twist-outen var verkligen lyckad, håret höll sig lockigt ocg tovfritt från fredags till idag (måndag) utan problem.

Idag så sköljde jag genom håret ordentligt med vatten, kammade sedan håret (det var så utrett från twistsen innan att jag inte ens behövde balsam för att kamma!!), sedan använde jag Organics Hair Mayonnaise, delade in håret i fyra sektioner, gjorde 4 twists, satte på en shower cap och lät inpackningen sitta i 25 minuter.

Jag sköljde ur inpackningen noggrant och började sedan sektionera håret i ca 20 sektioner för att göra twists igen. Det har aldrig varit så enkelt att sektionera håret som nyss. Det brukar vanligtvis vara en mardröm, brukar bli tvungen att rycka och dra och det brukar itne ens gå att göra ordentliga benor men nu var det helt enkelt.

Applicerade till sist lite TRESemmebalsam under tiden jag gjorde twistsen för det balsamet funkar av någon anledning rätt bra som stylingfixerare. När twistsen var klara lade jag i min egenblandade leave in bestående av en blandning av Paul Mitchell's The Conditioner, Shea Butter och Oliv Olja. Denna blandning återfuktar (the conditioner), stärker (shea smöret) och låser in fukten i håret (oliv oljan).

ALLTSÅ, i och med att jag hade håret i ett utkammat tillstånd och en Protective Hairstyle hela förra veckan var det otroligt lätt att kamma den här hårtvätten, vilket egentligen är rätt logiskt men jag har varit för besatt av mina Wash and Goes. Så från och med nu blir det Protective Styling hela veckorna och på så sätt kommer jag kunna undvika breakage och växa friskare och längre hår!


Love your curls and kinks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0