Hårfön

Jag har fönat mitt hår kanske.. 3 gånger i mitt liv, förutom de gånger jag har fått det gjort hos frissan. När jag hade rakt hår tvättade jag det alltid på min lediga dag och då var det ingen stress att det skulle torka. Sen så lockade jag och plattade håret rätt ofta när det var rakt, men hela blow-dry grejen fattade jag aldrig, tills nu. Sist jag var hos frissan och skulle fixa braids så fönade hon håret innan, och det vart fan helt rakt, inte bone straight men liksom utrett.. på typ 10 minuter. Så jag försökte ju göra det hemma själv en gång med en lånad hårfön men det gick som sagt inte så bra, håret vart bara torrt och ännu större så jag var tvungen att platta det. Men jag hsr kommit på vad jag gjorde för fel, jag använde inte de där Pick-comb munstycket som frisören hade.. Så jag tänkte testa igen, men då måste jag köpa en hårfön för jag äger ingen, jag har inte velat skaffa en för jag vill inte fastna och bli bekväm, eller skada mitt hår. Hur blir erat hår när ni fönar? Finns det bättre och sämre hårfönar eller är det saksamma? Blir stressen på håret verkligen mindre för att man kör på low-heat?



Tänkte i alla fall köpa en sån där kam-liknande sak och sen en diffuser, även fast jag inte ser mig själv föna håret för att få det torrt, snarare för de få gångerna jag vill ha det rakt..

The magic attachment ;P



Diffuser



Love your curls and kinks!


Kommentarer
Postat av: Cherry

Det spelar ingen roll vilken fön du har. Visst, en modern tekniskt fön med steglös värme är ju alltid bra men det handlar om teknik.Det tar lite tid att lärare. Det går att föna håret så med vilken fön som helst. Det blir bäst om någon annan gör det. Om man fönar så blir det mycket rakare än du någonsin kan få med plattång och eftersom du blåser med hårfjällen så blir det också väldigt glansigt.



När man gör brazilian blowout fönar man håret så först innan man bakar in medlet med plattång.

2011-09-23 @ 20:32:19
Postat av: Admin

Åh tack för tipsen, det här med att föna håret är som sagt helt nytt för mig. Nu kanske jag vågar testa det igen haha

2011-09-23 @ 22:11:08
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/
Postat av: Cherry

Du kan kolla här:



http://www.youtube.com/watch?v=RD2ysAlfuKs&feature=related

2011-09-24 @ 22:31:34
Postat av: Anonym

Hej, undrar var man kan fåtag i det där hårfönen med kam till

2015-04-09 @ 18:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0