Produkter

Två balsam som nämns överallt på hårbloggarna jag läser är Aussie Moist Conditioner och Herbal Essences Hello Hydration. Dom sägs vara de bästa balsamen i mellanprisklassen (i Usa är Aussie produkterna mycket billigare än här). Inga av dom här balsamen finns i Sverige även fast båda Ausse och HH finns, vet inte varför dom inte tagit in just de här produkterna (Aussies Miracle Moist ska vara det motsvarande men det är inte samma ingredienser). Ända sedan jag började ta hand om mitt hår på riktigt har jag velat testa de här balsamen så jag har helt chockad när jag hittade HH balsamet igår på In & Finn! Det negativa var att de sålde balsamet i pack. Alltså man var tvungen att köpa två schampon om 250 ml så fick man ETT balsam med om 75 ml, alltså ett jättelitet balsam! Jag köpte packet i alla fall eftersom trion bara kostade 40 kronor, men balsamet kommer bara räcka till en tvätt :/ Schampona innehåller båda Ammonium Laureth Sulfate och Ammonium Lauryl Sulfate så de kommer åka rätt i soptunnan.


Vart även besviken då jag insåg att balsamen innehåller Silikon, det gör mig helt förvirrad. Jag har hört sååå mycket gott om det här balsamet så jag trodde det skulle vara silikonfritt. Men jag kommer behöva schamponera mitt hår med ett clarifying Schampoo ändå rätt snart så jag tänker i alla fall testa det.
Ingredienser: Water/Eau, Stearyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Cetyl Alcohol, Bis-Amino-Propyl Dimethicone, Cocos Nucifera (Coconut) Fruit Extract, Orchis Mascula Flower Extract, Zea Mays (Corn) Silk Extract, Fragrance/Parfum, Benzyl Alcohol, Disodium EDTA, Sodium Hydroxide, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Blue 1.

Aussie Moist Conditioner
, om ni åker förbi USA, Tyskland eller UK säg till så kan jag tipsa om supermånga bra produkter som itne finns här!



Ingredienser: Water, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Glutamic Acid, Fragrance, Bis-Aminopropyl Dimethicone, Benzyl Alcohol, Edta, Ecklonia Radiata Extract (Australian Sea Kelp), Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Aloe Barbadensis Leaf Juice Extract, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone.

PS. Jag vill inte vara en sån som bara skriver om metoder som jag använder, eller som tror att det är den enda rätta metoden. Därför tipsar jag om alla sorters produkter, även de som innehåller silikon som jag personligen försöker undvika. MEN, de här två balsamen är några av de som sägs ska vara allra mest utredande, och om man kämpar väldigt mycket med kamningen så är det bättre att använda ett silikonbalsam om man upplever att det funkar bäst, än att slita sönder sitt hår med kammen. OM man vill använda silikonbalsam måste man dock tvätta håret regelbunder med Coco Betaine eller Cocoamidopropyl Betain, man behöver dock itne använda SLS eller ALS.

Love your curls and kinks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0