Hair Growth Challenge/ 1 month

Den här månaden har jag bestämt mig för att utmana mig själv. Allt det där som jag vet är bra för håret - men aldrig själv orkar göra - ska göras denna månad. Där ingår allt från hårbottenmassage med Ricinolja och andra oljor 1gång/vecka, ordentliga djupa hemmagjorda inpackningar (egg, majonäs, avokado, yoghurt, honung är bara några av de naturliga saker man har i hemmet som gör håret gott), inte sova en enda natt utan silkesskydd, fingerkamma håret minst 20 min inna varje tvätt osv..

En sak som jag sagt är att man inte ska bli för besatt av hårväxt. Med det menar jag inte att det är något fel i att vilja ha långt hår, det vill de flesta kvinnor. Men man ska inte må dåligt under tiden man försöker nå sina hårmål, så till den grad att man inte kan gå ut utan löshår. Jag själv är aningen långt-hår-besatt. Men det är mest för att långt hår enligt mig är ett bevis på att jag sköter mitt hår väl. Vissas hår blir långt oavsett skötsel, de kan bleka, rakpermanenta osv. men mitt hår funkar inte så. Sköts det itne väl så bryts det av, så när jag märker att mitt hår blir längre så betyder det egentligen bara att jag bevarar håret väl. Remember? Hår kan inte förbättras, endast bevaras.

Så nu börjar allvaret, bara därför har jag mätt mitt hår för första gången i mitt liv. Kändes lite larvigt, men att bara ta bilder och låta kroppen vara måttstock säger egentligen inte så mycket så.. here goes.

Okey, det funkade verkligen inte att mäta håret och samtidigt försöka tajma självutlösaren haha. Men mitt hår är nu i alla fall exakt 28 cm långt. Mäter igen om 1 månad.

Love your curls and kinks!

Trackback
RSS 2.0