Tangle Teezer

Jag måste nog vara den sista att skriva om denna "revolutionerande" hårborste. Jag brukar försöka att inte köpa allt jag hör något positivt om, då skulle jag vara ruinerad för länge sedan. Men jag är faktist sugen på denna borste, hade aldrig kunnat tro att denna skulle vara bra för afrohår! Därför har jag inte ens kollat på natural hair tutorials osv men en av mina favorit hårbloggare skrev ett inlägg + en video om den så nu vill jag faktist testa. Har någon av er provat den?

 

De längre "tänderna" är tydligen ganska mjuka medan de korta är hårdare. Den sliter inte på håret utan reder skonsamt ut tovor, broken hair goodbye! Det är ungefär så den beskrivs.. En Tangle Teezer finns att köpa HÄR, HÄR, HÄR & HÄR (svenska hemsidor) mfl även en hel del salonger i Stockholm för er som bor här.

Nedan har ni en review från en av mina favoritbloggar



Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag har en sådan till mina döttrars hår. Tycker att de längre taggarna är för mjuka för att riktigt komma igenom tovorna. Det tar lång tid att kamma igenom håret med en sån borste, de gillar bättre borstarna med tät svinhårsborst som finns på Kicks.

2011-10-26 @ 11:32:43
Postat av: Admin

Tack för synpunkten! För ja, det känns som att man ändå kommer behöva en wide-tooth för att få bort tovorna, och sedan efter kan man kanske använda den hära för att typ släta ut håret...

2011-10-26 @ 12:02:36
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Fördelen är ju att man kan ha den i duschen utan att den blir äcklig, håret fastnar inte i den som i en piggborste. Men så mirakulös som de säger är den inte. Och frissigt blir håret ändå...

2011-10-26 @ 13:01:42
Postat av: Admin

Får jag fråga vilken ungefärlig hårtyp dina döttrar har? Bara så jag kan få en uppfattning om hur den kommer fungera på mitt hår :)

2011-10-26 @ 13:31:53
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ena dottern är 3b men jag och andra dottern är nog 3c

2011-10-26 @ 14:37:34
Postat av: kontakt

Jag använder inte min till att borsta håret med - det gör jag aldrig (är ingen afro bara vanlig 3:a, 3b skulle jag tippa). Jag använder min för att borsta hårbotten när jag tvättar håret. Det beror lite på hur ofta jag tvättar och vad jag använder för produkter, men jag tycker det kan vara lite svårt att få hårbotten riktigt ren med balsamtvätt och då är den här borsten min lösning.

2011-11-13 @ 20:45:15
URL: http://hemkokeriet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0