Stretched-out afro

Såhär såg mitt hår ut igår, utsläppt. Det här är ett så kallat 'stretched-out fro'. Det kanske ser ut som vanligt afro, men detta är resultatet av några dagar braids/braid-outs och twists/twist-outs, så håret är väl utrett och kommer inte bli alltför tovigt så länge jag flätar det igen innan jag går och lägger mig. Och det är alltså såhär jag håller på dag in och dag ut, gör en PHS, har den en dag eller två, släpper ut håret en dag när jag vill vara extra fin, sen gör jag en PHS igen. Tvättar håret 1 gång/vecka. Jag har inte tvättat eller blött håret sedan söndags och jag helt verkligen nöjd med den curl definition och volym som är kvar efter en hel vecka :) 

En sak till, när jag tar ut min PHS eller gör en ny, så är jag ganska noga med att fingerkamma igenom håret och framför allt ta bort shed hair, hårstrån som lossnat på naturlig väg



Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: hallonmamma

Åååh<3

2011-10-10 @ 10:03:29
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0