Produkt-review: Organic Root Stimulator Lock & Twist Gel

Okey jag ber i förväg ursäkt för alla jobbiga utropstecken och glada smileys det här inlägget kommer innehålla. Men jag är helt överlycklig!!! Är så imponerad av ett av mina senaste produkttillskott nämligen Organics Root Stimulator Lock & Twist Gel, den är helt underbar!



För det första, doften. Den mest subtila doften av alla mina produkter. Den luktar supersvagt av kokosvatten/mjölk.. Alltså inte den  vanliga kokosnötsolje doften produkter brukar ha, även fast jag inte riktigt kan beskriva skillnaden. Vissa kanske vill ha starkare dofter men jag älskar produkterna som inte doftar så starkt, föredrar faktiskt parfymfritt.

För det andra, konsistensen. Super tjock och fyllig.. Men inte det minsta klibbig! :) Love it, den ser ut som en pudding i hur den rör sig när man skakar på burken. Det är lätt att fördela på håret, den verkar inte heller innehålla några färgämnen.

Jag har i och för sig bara använt den en gång (igår) men jag älskade resultatet. Jag tog ur mina 12 twists som jag haft i 2 dagar sedan tvätt. Jag sprayade sektion för sektion med vatten och kammade försiktigt igenom den. Dagen innan hade jag använt min super leave-in och håret var fortfarande super mjukt, därför använde jag ingen leave-in eller olja innan den här produkten. Om man precis tvättat håret eller behöver fukt så bör man använda leave-in eller olja innan den här produkten då den inte är en vårdande produkt, utan en stylingprodukt. Jag smetade på ganska mycket (5-kronaklick) på varje sektion, twistade upp den och gjorde Bantu Knots av dem. När jag applicerade produkten kändes den lite sträv, alltså inte så slemmig/silikonaktig som jag trodde att geléer skulle kännas. Detta gjorde mig lite orolig att håret kanske skulle bli torrt av produkten.

Men idag när jag tog ur Bantu Knots:en var twisten (efter en natts vild sömn haha) helt perfekt definierade, topparna höll ihop perfekt, inga "fly-away hairs" som det annars brukar vara fullt av utan helt perfekta och neat twists! :). Jag har som sagt inte tagit ur twistsen än, men helt ärligt så bryr jag mig inte så mycket om hur en twist-out ser ut med denna produkt. Det är ju en Lock & Twist gele och den gör det den lovar, ger supersnygga twists som håller ihop men ändå är mjuka och glansiga. Om min twist-out blir bättre än vanligt så är det bara ytterligare ett plus! Tänkte ha dem i i alla fall 2 dagar sedan kommer jag visa resultatet :)

Bra ingredienser också som jag skrev i förra inlägget, silikon- och alkoholfri :)

Före, utan produkten. Försökte få dem att hålla ihop med massa balsam men det funkade inte, ser ni skillnaden vid rötterna? Dessa var till och med mindre och borde egentligen ha lättare att hålla ihop



Efter, med produkten. Vågiga pga av Bantu-Knots




Kommer aldrig twista mitt hår utan den här produkten från och med nu. Nästa gång ska jag testa på helt torrt hår, får se hur resultatet blir då :)

Love your curls and kinks!
Trackback
RSS 2.0