Omodern frisörutbildning

Detta måste väl vara anledningen till att man ibland blir nekad behandlig hos vissa frisörer. Har inte varit hos en frisör på flera år men förut brukade de säga "nej jag vågar inte klippa ditt hår" eller "amen då måste jag platta det först och sen klippa det".. alltså ett tvåtimmars långt och skadligt projekt för något som egentligen tar en halvtimme.. i think not haha. Kom igen det är inte raketforskning att hantera afrohår, varför ska det vara så svårt att klämma in i utbildningen. Fast det påminner mig om den gången jag fick en kvällssminkning på Make Up Store i födelsedagspresent av min syster, ni kan ju gissa hur det gick haha! "Och nu tänkte jag lägga lite bronzer.... eller ah.. eeeh.. näe"

 

Love your curls and kinks!


Kommentarer
Postat av: Cherry

Jag fast jag tycker det finns tillräckligt med andra frisörer som kan klippa-fläta-corwnrows-etc. Jag gjorde en BC för ca 10 år sen och gick till en "vanlig" frisör och det blev skitsnyggt. Nu är jag för snål för frisörer så min kompis klipper mig.



Det är omöjligt att få plats med allt inom 3 års utbildning. Däremot borde det vara intressant för frisörerna att vidareutbilda sig på flet typer av hår. Har en japansk kompis, hennes hår är helt hopplöst att göra frisyere med för det stannar inte och hon kan glömma permanent eller att locka. Det förbli spikrakt vad än hon gör.

2011-10-05 @ 08:00:05
Postat av: Admin

Jo, det har du rätt i. För min del är det lugnt, eftersom att det finns så många afrosalonger. Fast svarta kvinnor är de som spenderar mest tid och pengar hos frisören. Så för studenternas del så missar de eventuellt en köpstark grupp och lukrativ del i branschen. Men visst, alla utbildningar har sina begränsningar

2011-10-05 @ 10:54:51
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0