Love my leave-in

Måste verkligen rekommendera att ni gör eran egen leave-in blandning. Jag skrev ju att mitt hår kändes hemskt igår, men efter att jag använt min blandning vart håret helt silkeslent och supermjukt.

Jag tror egentligen inte att det spelar sån stor roll vilken leave-inprodukt ni baserar blandningen på, så länge den är vattenbaserad, silikonfri och gärna så organisk som möjligt.

Det är själva blandningen, alltså leave-inprodukten, Shea smör och Olivoljan som skapar magi tillsammans. Ni kan nog använda en annan olja tex Jojoba Oil, Almond Oil (mandelolja), Tea Tree Oil, Rosemary Oil, Avocado Oil eller vilken som helst. Kom ihåg att Coconut Oil och Olive Oil är de enda två oljor som håret kan ta upp, alltså som penetrerar hårstrået, men som jag sagt innan, Coconut Oil innehåller protein och kan göra håret hårt.

Idag då.. ingenting nytt, just another day another Protective Hair Style (PHS). Har haft flätor nu ca en vecka, gjort om dom varje kväll. Men ikväll blir det twists igen, jag känner att flätor irriterar min hårbotten mer i och med att de är tightare.



Love your curls and kinks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0