Jessicurl Too Shea! Extra Moisturizing Conditioner


Måste verkligen tipsa om en produkt som verkligen är super för typ 3c-4c hår (har inte testat den själv men som ni vet hänger jag mycket på youtube och jag har ännu inte hittat en dålig review om denna). Det är en inpackning som inte innehåller någon alkohol, silikon, parfym eller parabener. Jessicurl Too Shea! Extra Moisturizing Conditioner heter den och finns att köpa via nätet, på tex guldlocken.se, den kostar 155 kr för 236 ml. Dom har ett balsam också som inte heller innehåller några parabener osv.. Barnvänlig!!

"Detta kraftiga balsam innehåller sheasmör för att få mjukgörande egenskaper! Gör supertorrt hår mjukt igen! Det innehåller också de välgörande egenskaperna hos 14 olika örter och kryddor! Bra för användning dagligen för dem med tjockt, torrt hår, men tyvärr är det för tungt för oss med hår som lätt tyngs ned!"

Ingredienser: Water infused with Lemongrass, Nettle, Burdock, Kelp, Marshmallow Root, Horsetail, Basil, Bay Leaf, Oregano, Rosemary, Pepermint, Sage and Thyme, Aloe Vera Juice, Behentrimonium Methosulfate and Cetearyl Alcohol, Shea Butter, Jojoba Oil, Avocado Oil, Letchin, Hydrolyzed Oat Flour, Fragrance, Diazolidinyl Urea (and) Iodopropynyl Butylcarbamate (grymma ingredienser!!, de två sista konserveringsmedlen har det spekulerats mycket om, någon forummedlem skrev på en hemsida att de är sk "formaldehyde releasers" vilket innebär att de långsamt avlägsnar formaldehyde som är ett mycket skadligt ämne, jag har dock inga källor på detta och vet inte om det är vetenskapligt bevisat, men produkten ska sköljas ur och då är sånt inget problem ändå)

PS. Någonstans i mitt bakhuvud har jag ett minne av att jag skrivit om den här produkten förut, ni får helt enkelt ursäkta mig om jag upprepar mig ;)

Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: Joon

Personligen tyckte jag inte den var så bra då jag har 4B till 4C hår. Men alla kan ju inte passa alla.

2011-10-27 @ 17:43:34
Postat av: Admin

Okey, typ samma hårtyp som mig alltså.. vad var det med den du inte gillade?

2011-10-27 @ 18:03:31
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0