Headwrap

Nu när vintern och kylan är påväg är en optimal PH sk headwraps, vilket är ett superbra sätt att skydda håret från blåst osv.

För mig är det här med att wrappa håret en afrikansk grej, det väcker min inre nubian queen. Men jag har märkt att när jag har en wrap eller mössa som täcker håret på ett visst sätt så antar vissa att det är ett religiöst ställningstagande kopplat till islam, det är inte så att det stör mig, men thats not the case. I stora delar av afrika bärs headwraps stolt av kvinnor från många olika stammar/folk med olika religioner, och det är för många en kulturell sak när en ung tjej ska få lära sig att knyta en och olika typer av knytningar man använder för olika tillställningar. So keep that in mind and wear it with pride :)

Här är 36 olika sätt att använda en headwrap, som ni märker är inte alla av dessa PH's, utan mest en roliga frisyrer.


Gud så fint eller hur! Jag brukat oftast knyta den som bild nr 2 från vänster på femte raden, eller bilden längst till vänster på raden längst ner, alltså 'wrappa' in allt hår. Kom ihåg att i princip alla tygsorter utom silke tar fukt från ditt hår genom absorption. Så ha gärna en liten silkesscarf under alla andra huvudbonader inklusive mössor, eller återfukta håret noggrant både före och efter du använder den :)

Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: Cherry

I landet som jag härstammar från brukar man ha wraps som på bild 17. Men det är inget religiöst.

2011-10-23 @ 00:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0