Castor Oil/ Ricinolja

Det har varit värsta hypen om Ricinolja senaste månaderna, det används till allt. Håret, ansiktet, ögonbrynen, för att sätta igång värkar (födsel) och mot förstoppning.

Köpte en flaska på Apoteket igår, 60 ml för 42 kronor. De har den bakom disken så man får fråga efter den.


Det var inte förräns iförrgår jag insåg att Castor Oil heter Ricinolja på svenska, Castor Oil har jag varit bekant med i 100 år, men jag har aldrig använt det på hårbottnen som jag nu läser om att många gör. Var tveksam till detta eftersom att oljan är vääldigt tjock och trög, trodde att det skulle vara omöjligt att få ur hårbottnen med ett organiskt schampo. Men jag har hört så många säga att deras hår växt upp till 5 cm på en månad efter behandlingen, så jag var tvungen att testa. Så jag gjorde massa små twists på håret igår och sedan masserade jag in oljan, detta var vid 8 på kvällen. Jag lät det sitta i håret hela idag fram tills nu (21) så jag tvättade håret.

Jag använde schampo för att tvätta bort oljan, även fast vissa menar att den går att tvätta bort med balsam/ organiskt schampo. Det var ändå dags för mig att clarify. Schamponerade håret i sektioner som jag tagit upp tidigare, just nu sitter jag med L'Oreal Elvitals Nutrition & Shimmer inpackning i håret. Tänker låta den sitta 20 min (med badmössa och två yllemössor på) innan jag sköljer bort den. Mitt omdöme om den produkten kommer senare ikväll :)

Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: G

hey!



har också hört massor av saker om castor oil, undrar ifall du efter en månad kan visa hur mycket det har växt? om det ens fungerar:P

Jag har nämligen själv funderat att testa den;)

2011-10-03 @ 21:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0