17/11/11: Hårtvätt & Chunky Braids

Tvättade håret igår som vanligt, hade ju 70 twists som jag hade haft hela veckan innan, på grund av att jag haft dem i så länge var de något svåra att ta ut, och man vill inte heller tvätta håret i så små twists för då blir processen ännu svårare. Så nästa gång gör jag nog inte fler än 20-30.

Hade rejält med Ricinolja i hårbottnen sedan dagen innan, men jag ville verkligen inte använda schampo igår så jag använde först Elvital Total Repair 5 inpackningen, den var ju ingen favorit men har man köpt nått så får man använda slut det. Sedan tvättade jag håret ordentligt med balsamet i samma serie och let me tell you.. håret och hårbottnen blev faktist helt ren! Hade inga spår what so ever kvar av Ricinoljan. Just det balsamet verkar ha ovanligt bra rengöringsegenskaper, när jag skrubbade hårbottnen med det så löddrade det faktist en aning :S

PHS:en var 10 stora flätor. Här är en bild på alla mina tools jag använder efter att jag tvättat håret



En av flätorna + en slinga jag missade



Ser ni hur jag "stoppar" in toppen på flätan i gummisnodden? Det är för att skydda topparna som annars brukar se ut som en sån där gammeldags sopborste, där allt står ut åt alla håll. I en bra PSH bör topparna vara tucked away så de inte utsätts för för mycket friktion eller andra skadliga element.
Trackback
RSS 2.0