Protective Hairstyles

Som jag skrev igår så är jag inte så nöjd med att mitt utbud av Protective Hairstyles består av typ 4-5 frisyrer. Men det ska det nu bli ändring på! Det finns faktist riktigt snygga uppsättningar som samtidigt skyddar håret, här är några stycken jag def ska testa:

1. Ngozi Opara bärandes en hög knut ovanför ansiktet
2. Hög knut (inte allt för stram) med en fläta runtvirad, har man långt hår kan man göra en fläta annars finns det lösflätor i många olika hårfärger att köpa på tex glitter.


3. Topparna undangömda och skyddade i en French-Twist inspirerad bridal up doo. Jag är något konservativ när det kommer till håraccessoarer, gillar inte bling bling i håret men förutom det gillade jag verkligen den här frisyren
4. Massa Two-strand Twists som fästs med hårnålar, det här är nog den bästa på att hålla håret utrett pga många sektioner


5. Favoriten! Som jag tror att jag borde kunna fixa, älskar den lösa inbakade flätan (French Braid) som vilar över pannan, sen kan man i princip göra vad som helst med resten av håret. Enda negativa är att den där flätan nog inte håller över natten.


Love yor curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: Cherry

Denna passar alla hårtyperoch tar ca 2 minuter att göra. JAg tycker den är allra snyggast när den är lite slarvigt gjord.



http://www.youtube.com/watch?v=epIlX2961ak&feature=related

2011-11-20 @ 12:40:17
Postat av: michelle

Så snyggt! Tkr också att det är snyggt när afrikanska kvinnor har rakat hår (lite håt kvar.) De passar i det skitbra! <3

Besök gärna min blogg

2011-11-20 @ 12:59:49
URL: http://moofies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken av dessa hårstilar är mest protective?



hög bulle

låg bulle

en stor låg fläta



2011-11-20 @ 19:33:53
Postat av: Admin

Åh 2 minuter protective hairstyle, i love it! Det som definierar en PH är 1 att topparna är "tucked away" alltså undangömda, 2 att håret gärna är sektionerat på ett eller annat sätt så kamningen blir så skonsam som möjligt efter att man tagit ur frisyren, 3 att man kan ha frisyren i flera dagar, 4 om möjligt att håret runt ansiktet är skyddat, man bör alltså inte dra håret bakåt/uppåt när man gör en uppsättning utan helt mitt/sidbena på något sätt så man skyddar sina edges :) En står låg fläta (med mittbena) är enligt mig mest skyddande, med topparna instoppade i flätan!

2011-11-20 @ 21:17:46
URL: http://http://loveyourcurls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0