Produkt-tips!

Nästa produkt jag kommer testa är Neutrals balsam som jag hittade på Medstop Apoteket idag. Innehållsförteckningen är superkort så det rymmer inte särskilt många vårdande ingredienser i det balsamet inte, men det kan funka som tvättbalsam eller leave-inbas. Balsamet som vårdande produkt för sig själv tror jag inte gör särskilt mycket för afrohår. På Neutrals hemsida står det att balsamet i koncentration har ett Ph-värde på 3.5, vilket är alldeles för surt för håret, undrar hur dem tänkte där, MEN det är ändå ett Ph-värde som bättre passar håret vattnets 7.0

Ingredienserna är: Vatten, Cetearyl Alcohol (Fettalkohol), Behenoyl PG-Trimonium Chloride (Mjukgörare), Hexylene Glycol (Hjälpämne), Citric Acid (pH-regulator), Sodium Benzoate (Konserveringsmedel)

Balsamet är rekommenderat av Astma & Allergiförbundet och det är Svanenmärkt. Det kan vara värt ett försök för känsliga skallar, speciellt eftersom det är så billigt (mellan 25-30 kr om jag inte minns fel)



Love your curls and kinks!

Kommentarer
Postat av: Mari

Väntar på reccentionen då!

2011-11-29 @ 08:26:43
Postat av: Anonym

Well, har du testat det? Nåt du rekomenderar isof? Innehåller det parabener? (Ursäkta tjatet, vill slippa köpa det själv om det nu visar sig att du tycker att det suger ;) )

2011-12-01 @ 11:59:56
Postat av: Mari

Men det är ju inte ett galet högt pris så jag kanske köper det och testar :) Men det vore kul att höra vad du tycker om neutral. (Såg nu att det INTE innehåller parabener, slarvläste förut)

2011-12-01 @ 12:04:36
Postat av: Admin

Nej jag har inte testat det! Brukar tipsa om produkter som har bra ingredienser. Då är det som sagt ett tips och inte en rekommendation, ska vara tydligare med det vidare :) Har en hel drös med produkter jag inte hunnit prova ännu så det dröjer nog ett tag för detta balsam.. Mari: om du testar det lämna gärna en liten mini recension!

2011-12-01 @ 20:59:36
URL: http://http://loveyourcurls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0