Dagens Protective Hairstyle

Kombination av cornrows och twists!

 PH's är alltid väldigt praktiska, de håller håret utrett och skyddar topparna mot elementen, men de är inte så värst snygga. Jag skulle vilja lära mig göra en riktigt het PH för när man faktiskt vill känna sig fin. Jag erkänner, för mig har alltid utsläppt hår varit enda alternativet på fest, på senare år har jag då och då haft en hög stram knut eller pony tail men jag känner mig allra finast i utsläppt. Mitt nya mission ska bli att hitta en eller flera PH's som jag trivs med som jag även tycker ser bra ut.

Oftast på jobbet/vardagar blir det bara vanliga flätor eller twists, i en låg knut vilket är väldigt lätt och low-maintenance frisyrer, passar mig som är morgontrött haha. Idag ville jag ändå spice it up så jag gjorde en inbakad fläta på ena sidan runt ansiktet och en flat-twist (typ inbakad twist) på andra sidan och sen mindre two-strand twists på resten av håret som jag samlade i en knut. Jag har inte gjort inbakade flätor på mitt hår sedan jag hade rakpermanentat hår, och det är mycket svårare på lockigt/krulligt hår, det tovar sig och sektionerna trasslas ihop så det vart inte så snyggt, men men.

Love your curls and kinks!
Trackback
RSS 2.0