Vatten = Moisture

När du letar efter en fuktgivande produkt, kolla efter en som är vattenbaserad, alltså att vatten är listat först på ingrediensförteckning och därmed är den huvudsakliga ingrediensen!



Sunsilk Care And Repair Leave-In Conditioner funkar bra för mitt hår, ger det fukt och reder ut det bra, den innehåller dock silikoner och andra dåliga ämnen så länge man använder någon slags schampoo så är det kanske ok, jag är dock osäker på huruvida organiskt schampo tvättar bort silikon. Man får helt enkelt testa sig fram..

(Tills jag får tag i en bättre leave-in så använder jag denna måttligt, och ganska sällan endast när jag vet att jag ska schamponera håret med ett clarifying scampoo)

    Aqua, Cetearyl Alcohol,       Isopropyl Myristate,       Cetrimonium Chloride       Cetyl, Hydroxyethylcellulose, Dimethiconol,       Silica,       Polysorbate 60Dimethiconol/Silsesquioxane Copolymer,      Polyquaternium-16, Sodium C14-16 Olefin Sulfonate, Trideceth-12,       EDTA       BHT      , Helianthus Annuus,        Butylene Glycol,       Malic Acid,       Prunus DulcisActinidia, Chinensis,       Citrus Dulcis,       Citrus Grandis,       Sodium Benzoate, Potassium Sorbate,      Oleic Acid, Ceramide 2,         Citric Acid, Sodium Hydroxide DMDM (ej skadligt i små doser, dock när det används för att ändra hårets tuxture), Hydantoin, Methylchloroisothiazolinone,         Methylisothiazolinone, (Alla de förljande är olika sorters parfymer!) Benzyl Benzoate, Benzyl Salicylate, CitronellolHexyl, Cinnamal, Limonene,       Linalool        

Det som är fetmarkerat är ingredienser jag vanligtvis undviker. Isopropyl Mysterate till exempel används även i lusdödande medel därför att det torkar ut lössens vaxhölje och torkar alltså ihjäl dem, låter inte så hårvänligt! Sodium Benzoate är ett slags salt som oftast används för att konservera mat :S
 
   Okej efter att ha gått igenom den här innehållsförteckningen mer djupgående åker nog den här i soptunnan :( Suck då är det bara att ge sig ut i affärerna igen!

Love your curls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0