Transitioning

Såhär såg mitt hår ut efter 1 år utan rakpermanent, det första året var helt klart jobbigast! Att ha två olika hårtyper är oerhört förvirrande för ditt hår, och jag upplevde att så länge jag envisades med att ha kvar mina raka längder så var håret tvunget att fokusera mer på de skadade raka håret än på att växa nytt lockigt hår..


(Det lockiga håret på bilden är ca 10 cm new-growth, normalt sett växer mitt hår ca 12-17 cm per år, slingan från bilden är tagen från en del av mitt hår som är en blandning av 3c/4b hår)

Jag vet att det låter skumt att jag pratar om mitt hår i termer av det vill/vill inte, men tro mig! Mitt hår har en egen vilja och vet exakt vad hon (jag kallar henne Afronique, cause she got that attitude) gillar och inte gillar.. Och jag har helt enkelt insett att det bästa för oss båda är att inte argue.. Ge ditt hår vad det gillar, försök inte fixera det i strama tofsar vårat hår är gjort för att vara fritt och i rörelse

ANYWAY! Efter första året gick det fort, var dock tvungen att klippa bort en hel del av det raka håret!

Love your curls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0