Skillnaden mellan 4a och 4b

Personligen tycker inte jag det är så viktigt om man har typ 4a eller 4b, hela kategorin 4 är tightly coiled afro.. Men meningen med systemet är att det ska vara lätt att orientera sig bland produkter eftersom vissa tekniker och ingredienser passar bäst för 4a resp 4b hår. Det är inte helt lätt att förstå vad skillnaden är men som jag fattat det bildar typ 4a hår S-lockar, medan 4b hår ser mer "rakt" ut i och med att lockarna är så små och Z-formade.

Enligt min erfarenhet har dock de flesta med afro flera olika sorters stora lockar och ofta tightare mer kinky lockar på bakhuvudet än runt ansiktet. Allt afro hår tappar betydligt mycket av sin lockighet då det borstas ut, så hårtypen avgörs bäst när håret är blött eller semi-torrt

Mitt afro ser även olika ut beroende på hur jag sovit, hur många dagar det var sedan tvätt, vilket väder det är ute, så vissa dagar är det 4a och vissa dagar 4b, och i dont mind jag älskar båda sorterna :)

3c/ 4a


4a


4b




Love your curls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0