Quenshed curls

Quenched Curls Organic Moisturizer/2nd Day Curl Refresher är en av mina absoluta favoritprodukter! Den luktar helt underbart gott och innehåller många bra ingredienser. Den sprayas med en hård stråle som gör att den verkligen kommer åt överallt, många curlygirls brukar applicera vatten i håret på morgonen för att "aktivera" lockarna, men det behövs inte med den här produkten eftersom att den är vatten baserad. Den är alltså en moisturizer och curl-activator på samma gång.. MEN just för att den innehåller vatten behövs det appliceras en olja efteråt, annars känns mitt hår ibland torrt, den här produkten återfuktar men den låser alltså inte kvar fukten i håret. Jag bruka använda den här varannan morgon i kombination med coconut olja som jag applicerar efteråt.

Denna finns att köpa på bl a Blacknuss Hair n Care Salongen på Östermalm (Grev Turegatan) i Stockholm, den kostar mellan 160-220 kr har jag för mig, något sådant i alla fall, men den håller länge, har haft min i snart ett halvår :)


Ingredients: Water, Glycerin, Bean Tree, Certified Organic White Tea Extract, Certified Organic Chamomille Extract, Certified Organic Pomegranate Seed Extract, Hydroxypropyltrimonium, Hydrolyzed Corn Starch,  Certified Organic Butyrospermum Parkii Shea Butter, Certified Organic Simmondsia Chinensis (Jojoba Seed Oil), Certified Organic Cocos Nucifera Coconut Oil, Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil, Silk Amino Acids, Citric Acid, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Disodium EDTA, Potassium Sorbate, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol, Natural Fragrance.

Love your curls!

Kommentarer
Postat av: Julclaude

Man kanske ska ta och prova den!

2011-05-29 @ 00:02:30
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0