Protective hairstyle: Twists

Two-strand Twist som de kallas är en utmärkt frisyr då man tvättat håret och antingen vill "stretcha" ut det lite eller bara som en sov-frisyr (även fast jag syndar ibland och sover med håret utsläppt, har då 5 stora dreads när jag vaknar haha) Jag brukar göra 10-15 Twists beroende på hur mycket tid jag har och om jag vill ha små lockar eller större vågor.. Du delar helt enkelt upp håret i valfritt antal sektioner, sen tar du din första sektion, delar den i två (från rötterna, annars blir det bara tangles!!) och tvinnar dem hela vägen ut längst topparna.. När jag är klar brukar jag dra med tummen och pekfingret några gången längs med Twisten satt den "fixeras". Om det här funkar på andra hårtyper än afrohår vet jag inte, kan dock tänka mig att de bara glider ur om inte håret är långt nog..



När man sedan tar ut dem kan håret se ut såhär


Love your curls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0