Protective hairstyle: Head-wrap

Min favorit hairstyle på vintern är en afrikansk-inspirerad head-wrap, mitt hår mår inte alls bra av kall snö, vind och kyla så detta är den ultimata beskyddaren. Jag brukar använda en svart, lila eller senapsgul vanlig eller virkad bomullshalsduk (bomull är dock inte det bästa för ditt hår, har du jätte tunt hår ha en sikesscarf under!), eller någon av mina chitenges som jag köpt i Zambia på sommaren (handmålade tyger som finns i alla afrikanska länder i olika mönster och färger), det är bangin på somaren!

Såhär brukar det se ut, om jag använder mönstrat tyg gillar jag att knyta den "högt", annars får jag lite för mycket old-woman feeling, btw jag älskar verkligen att yaya de costa gjorde headwrap till en it-accessoar!






För den som är ovan är det även jätte snyggt med turban som är lite enklare att knyta och lite mer low-key




Love your curls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0