Mixed Chicks Leave-In Conditioner

Mixed Chicks Leave-In Conditioner är en produkt jag använde ganska mycket förut, jag har dock slutat på grund av att jag försöker att vara försiktig med produkter innehållande protein. De tenderar att göra håret ganska hårt och torrt om man inte använder en moisturizer efter. Den är dock väääääldigt lock-definierande, den ger mig dom mest bounciga och definierade lockarna jag någonsin haft! Om jag tvättade håret oftare skulle jag definitivt använda den mer.. Funkar för alla lockiga hårtyper!


Ingedienser:

Water (Aqua), Glycerin, Amodimethicone (icke vattenlöslig silikon), Emulsifying Wax, Hydrolyzed Wheat Protein/PVP Crosspolymer, Stearalkonium Chloride, Methylgluceth 20, Hydroxypropyl Trimonium Chloride, Octyl Methoxycinnamate, Hydroxyethyl Cellulose, Jojoba Oil, Safflower (Carthamus Tinctorius) Oil, Primrose Oil, Wheat Amino Acid, Crosilk, Hydrolyzed Collagen (Marine), Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Butylparaben, FD&C Yellow 5 Aluminum Lake (CI 19620), FD&C Yellow 6 Aluminum Lake (CI 19630), Fragrance (Parfum) (Parfum)


Fördelar: enkel att använda (work a generous portion of Mixed Chicks throughout wet hair, leave-in, air dry and style as usual), krämig tjock konstistens men ändå lätt, kontrollerar frizzighet, håller håret på plats i minst 2 dagar, luktar jättegott
Nackdelar: innehåller silikon, gö håret ganska hårt, är mer en stylingprodukt än en vårdande produkt

Love your curls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0