Mitt hår just nu

Tänkte passa på att visa hur mitt hår ser ut nytvättat, för första gången någonsin har jag lämnat balsam kvar i håret, jag har även "hållt på" med det ganska mycket, jag brukar försöka låta mitt hår vara så jag inte förstör lockarna, men nu har jag kammat det ordentligt och dragit fingrarna igenom det en hel del. Så det är lite mindre lockigt än vanligt fast väldigt utkammat, håret är även mer rakt än det brukar därför att det fortfarande är rätt blött  :)

Blir inga nytvättat-bilder för de vart helt svarta och jag orkar inte ta nya haha men jag kan passa på och visa mitt sjuka shrinkage, på vissa ställen blir mitt hår typ en tiondel av sin verkliga längd :) Det är även helt sjukt hur många olika stora lockar jag har över hela mitt huvud, första och andra bilden visar en av mina lockigaste skruvar ( typ4c hår skulle jag tro) när den är lockig och utdragen, bild tre visar än av mina typ 3c/4a lockar jag har runt ansiktet :)

Denna bild visar en av mina allra tightaste skruvar, har dom på bakhuvudet mest, men denna gömde sig under örat :)



Här är EXAKT samma slinga, fast utdragen!!


Två av mina lösare lockar, har dom på hela främre halvan av huvudet


Som ni ser har jag minst två olika hårtyper, jag behandlar dessa helt olika. De små kortskruvarna sätter jag aldrig en kam i när de är torra, de är även väldigt svåra för mig att platta själv och dom blir konstant torra och behöver mycket fukt hela tiden. De större lockarna är jätte mjuka och blir nästan helt raka efter 3-4 dagar utan tvätt (de lockigare håret förlorar aldrig skruvarna), det håret kan jag enkelt kamma när det är torrt, det växer väldigt fort och bryts inte av lika enhelt som det andra :)

Love your curls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0