Majonäs/egginpackning

Ligger i sängen med två varma handdukar, en duschmössa på huvudet och en hemmagjord inpackning i håret. Detta är mitt recept:

2 stora ekologiska ägg
1 dl majonäs
ca 2-3 msk olivolja

Detta blandar jag ihop och fördelar jämt på torrt hår för jag har hört att det ska vara mest effektivt. Fast nästa gång ska jag testa att applicera det efter schamponeringen, för när håret är smutsigt så lägger sig väl bara inpackningen ovanpå alla build-up kan man tycka.. Denna inpackning använder jag istället för Organic Root Stimulator Hair Mayonnaise, jag älskar den fast den innehåller både Dimethicone och Sodium Lauryl Sulfate, hoppas verkligen det här ger samma effekt :/ Jag återkommer med resultatet!

Love yous curls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0