LOCKIG.SE

lockig.se är allt silikon förbjudet. Viktigare än att förbjuda ingredienser är enligt mig att inse att allas hår är olika och att man ska testa sig fram, visst skapar silikon build-up, men om ditt hår verkligen svarar super bra på silikon kanske det är bättre att använda ett sulfatschampo en gång i månaden och fortsätta använda dina produkter, alternativt använda PEG/PPG-silikoner.

Lockig.se har för övrigt en annan målgrupp än vad tex jag i den här bloggen har, jag riktar mig till 3c-4c tjejer, eller alla som är intresserade av afro-hårvård, eller har ett hår som svarar bra på de tips jag ger eller bara tycker det är roligt att läsa. De tips som ges där är främst riktade till skandinavist lockigt hår och möjligtvis afroblandhår, sen är det naturligtvis viktigt att komma ihåg att alla med lockigt hår kan ge varandra tips och råd, MEN afrohår är speciellt, och kan inte jämföras med andra lockiga hårtyper

Love your curls!

Kommentarer
Postat av: kontakt

Som jag ser det är lockig.se-konceptet ett enkelt sätt att komma igång med balsamtvätt för den som inte vill schampotvätta alls eller så sällan som möjligt. Konceptet funkar men det finns rätt mycket vidskepelse där. "Reglerna" är onödigt stränga, även för europeiskt lockigt hår.

2011-06-04 @ 10:33:09
URL: http://hemkokeriet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0