Giovanni Direct Leave-in Conditioner

Ännu ett till tips på en bra leave-in, Giovanni Direct Leave-In Conditioner har jag hört så mycket gott om från afrotjejer, den består av organiskt certifierade ingredienser och verkar verkligen inte ha några nackdelar överhuvudtaget. Har precis beställt en flaska Kinky Curly Knot Today (som är en detangler och inte en moisturizer, viktig skillnad till er som gillar den) men när den är slut kommer jag definitivt att beställa denna (finns förvånansvärt *hehe* nog inte i Sverige utan måste beställas från Tyskland eller UK men det är fraktfritt på många hemsidor)


Ingredients: Aqua (Purified Water) with **Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice, *Rosemary (Rosmarinus Officinalis) Oil, *Nettle (Uritica dioica) Oil, *Thyme (Thymus vulagris) Oil, Birch leaf (Butela alba) Oil, *Chamomile (Anthemis nobilus flower) Oil, *Clary (Salvia sclarea), *Lavender (Lavandula angustifolia), *Coltsfoot leaf (Tussilago farfara), *Yarrow (Achillea millefolium) oil, *Mallow (Malva sylvestris), *Horsetail (Equistetum arvense) oil, *Soybean protein (Glycine soja), Cetyl alcohol (plant derived), Tocopherol (vitamin E), Panthenol (Pro vitamin B5), Trace Minerals, Citric acid (corn), Phenoxyethanol, Grapefruit seed (citrus derived), Fragrance From Essential Oils. *Certified Organic 

Love your curls!


Kommentarer
Postat av: älskar lockar

Detta är absolut min favorit leave-in. De har ett helt fantastisk sulfalfritt, silikonfritt schampoo med tea trea som jag också har upptäckt. Upptäckte din blogg igår och är mycket imponerad.

2011-10-18 @ 11:13:26
Postat av: Admin

Kul att höra! Vart köper du den ifrån? Tråkigt att deras produkter är rätt svåra att få tag på..



Roligt att du hittat hit, och tack så mycket!

2011-10-18 @ 13:32:55
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/
Postat av: älskar lockar

Iherb.com, frakt 4 USD dollar upp till 1814 gram. Helt suverän site, jag köper alla mina eteriska oljor, sheasmör, kokosolja där, you name it de har allt man kan önska :-). Vill du handla därifrån säg till mig så får du en första gången kod. Giovanni Direct Leave in balsamet kostar knappt 5USD.

2011-10-18 @ 22:17:59
Postat av: Admin

Åh underbart! Tack så jätte mycket, jag har mest varit inne på Brittish Curlies men de tar ca 21 pund för frakten. Super, tack så mycket, ska använda upp min Paul Mitchell först men efter det tänker jag definitivt beställa därifrån!

2011-10-19 @ 10:42:57
URL: http://http://loveyourcurls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0