Efter tvätten

Satt med inpackningen i 25 minuter, funkade helt ok, tråkigt bara att det helt organiska sällan känns lika bra som produkter. Inpackningen ger jag en 6,5a på en 10 skala. Tillför styrka och glans, men jag tycker att Hair Mayonnaisen är bättre, ger lite bättre hold och mycket mer definierade lockar.

Sen schamponerade jag som sagt håret, var nästan läskigt att använda sulfat-schampo, var så länge sen och jag hade nästan glömt hur "stripped" håret känns. Efter jag använt schampot kunde jag knappt röra håret för de var så stelt och "torrt" och när jag skulle sätta upp det i en toffs för att få på duschmössan så kunde jag höra hur stråna gick av :/ Känns ändå skönt att håret nu är helt fritt från build-up, känns helt kliniskt rent

Garnier Respons balsamet funkade bra på mitt hur, det luktar lagom mycket (gillar inte för mycket parfymer i produkter) och jag gillade konsistensen trots att jag vet att många klagat på att det är för rinningt och tunt. Man kan alltid blanda det med lite shea butter eller olivolja för att tjocka till det :) Det gav riktigt bra slip, jag trodde inte att silikon-fria balsam kunde funka som lika bra detanglers, men där hade jag heelt fel. Det gick på 15 min att kamma igenom hela håret. Jag lämnade kvar en del balsam i håret och nu är det nästan torrt men väldigt mjukt. Mina lockar är inte lika definierade som vanligt, kanske för att jag kammat och dragit i det ganska mycket eller för att jag har balsamet kvar i..


Glömde säga en sak, när du haft ägg i håret, skölj då med kallt vatten, annars "tillagas" ägget och små klumpar fastnar och blir kvar i håret

Love your curls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0