Dilemmat

Jag har bara hört bra saker om Paul Mitchells The Conditioner (tex att den är gjord för alla hårtyper).. MEN den innehåller silikoner, och inte bara en utan Dimethicone upprepas 3 GÅNGER i ingrediensförteckningen :( Dimethicone är den silikonen som är svårst att få bort ur håret och kräver sulfatschampo.. Hmm så vad gör man? KAnske köper den och använder de få gånger jag vet att jag kommer använda schampo i nästa tvätt (typ 2 ggr/halvår)

Ingredienser: 

Water (Aqua), Cetyl Alcohol, Stearyl alcohol, Glycerin, Ceteth-2, Cetrimonium Bromide, Dimethicone Bisamino Hydroxypropyl Copolyol, Dimethicone Misamino Hydroxxypropyl Copolyl,Alge/Aleoe Barbadenis/Chamomile/Henna/Jojoba/Rosemary/Dimethicone Copolyol, Wheatgermnmidopopropyl Ethydimonium Ethosulfate, Citric Acid, Fragrance (Parfum), DMDM Hynation Iodiopropynyl Butylcarbarnate.

Vad jag har förstått ska dock Dimethicone Copolyl vara vattenlöslig, men det verkar int evara helt säkert.. suck

Love your curls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0