Dagens inköp

Efter många om och men så bestämde jag mig för att köpa Paul Mitchells The Conditioner, har hört så mycket bra om den från afrotjejer att jag helt enkelt inte bryr mig om alla ingrediens-nazister. Dimethicone listas på hela tre ställen men de är PEG modifierade så de ska vara vattenlösliga.



Ingredients
Water (Aqua) , Cetyl Alcohol , Stearyl Alcohol , Glycerin , Ceteth-2 , Cetrimonium Bromide , Bisamino PEG/PPG-41/3 Aminoethyl PG-Propyl Dimethicone , Hedychium Coronarium Extract (White Ginger) , Extract/PEG-12 Dimethicone , Bisamino PEG/PPG-41/3 Aminoethyl PG-Propyl Dimethicone , Algae Extract/Aloe Barbadensis Leaf Extract/Anthemis Nobilis Extract/Lawsonia Inermis Extract (Henna)/Simmondsia Chinensis Extract (Jojoba)/Rosmarinus Officinalis Extract (Rosemary)/PEG-12 Dimethicone , Wheatgermamidopropyl Ethyldimonium Ethosulfate , Citric Acid , Blue 1 (CI 42090) , DMDM Hydantoin , Iodopropynyl Butylcarbamate , Methylparaben , Propylparaben , Fragrance , Citronellol , Coumarin , Geraniol , Hexyl Cinnamal , Limonene

Okej någon som kan ge mig lite klarhet i den här ingredienslistan? Det som är tjockt är det även på min flaska, det som är understruket är den vattenlösliga silikonen PEG-Dimethicone. Men vad innebär Bisamino och varför är det massa //// överallt, verkar som ett de flesta ingredienserna är blandade, tex nästan alla olika extrakt? Im confused. Gillar inte Cetrimonium Chloride men jag vet att Cetrimonium Bromide är väldigt mycket skonsammare och används i hårvårdprodukter för barn..

Ska testa den här imorgon, nu har jag redan Coconut Oil i håret :)

Love your curls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0