Coconut oil

Skulle inte klara mig utan coconut oil, när jag var yngre brukade jag använda olivolja fast jag tycker att den tynger ner håret för mycket plus att den inte ens det minsta absorberas av håret. Dock viktigt att komma ihåg; Nästintill inga oljor är återfuktande då oljor består av molekyler som är för stora för att tränga in i hårstrået. Jag tycker ändå att coconut oil ändå gör mitt hår väldigt mjukt, den är även perfekt för att låsa in fukten från andra produkter som jag applicerar innan, plus den luktar gott (till skillnad från olivolja, efter typ 20 min börjar det lukta apa)



När du köper coconut oil, KOLLA NOGA IGENOM INGREDIENSERNA! Det är viktigt att det står PURE COCONUT OIL och ingenting annat. Ibland står det pure på framsidan men sen när man kollar bland ingredienserna står det ändå med dåliga ingredenser som Mineral oil, Lanolin och Fragrance.. Kolla då efter en annan :) Coconut oil kan köpas på de flesta afriansk/indiskägda små hårbutiker runt om i Stockholm, till exempel Taj Mahal längst upp på drottninggatan!

Bra tips, när du är i affären/salongen och ska köpa coconut oil fråga: Kan jag äta den här/använda den i matlagning? Svarar dom ja så vet du att det inte innehåller massa kemikalier ;) (skämt åsido, se verkligen till att få tag i en utan massa skit i)

Denna använder jag, kostar nånstans mellan 50 och 100, kommer inte ihåg ska check it up! (Parachute 100% Pure Coconut Oil)


Love your curls!

Kommentarer
Postat av: kontakt

Jag tycker det borde bli billigare att köpa kokosolja tänkt för matlagning.



Den flaskan du visar. Stelnar fettet i den när det inte är jättevarmt ute? Om du har kokosolja som är flytande jämt måste den vara fraktionerad, d.v.s. de har tagit bort de längre fettmolekyler som gör så oljan stelnar nånstans vid 20-25 grader. Hm. Det vore faktiskt rätt intressant, för det är det jobbiga med kokosfett/kokosolja, hur det smälter och stelnar hela tiden.

2011-05-28 @ 11:34:52
URL: http://hemkokeriet.wordpress.com
Postat av: rose

den kostar 35 kr på taj mahal, köpte en idag :)

2014-01-08 @ 14:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0